субота, 14. март 2009.

Trziste












Trziste
• Individualna poslovna putovanja čine vrlo bitan i daleko najveći segment u celokupnom proizvodu, ali zbog specifičnosti tih putovanja (putovanja često bez noćenja), vrlo ih je teško kvalifikovati.
• Putovanja vezana uz MICE proizvod su u Evropi narasla sa 54.7 miliona 1990. godine na 86.7 miliona u 2003. godini (prosečna godišnja stopa rasta od 4.9%).
• Rast MICE proizvoda u Evropi, kao posledica recesije, usporava se u poslednje dve dostupne godine (rast 02/01 bio je 1.5%, a u 03/02 svega 0.8% ).
• Potrošnja na poslovnim putovanjima u Evropi je u 2003. godini podeljena u potrošnje investicija (vlade, agencije i sl.) i potrošnje korporativnog sektora. Pri tom je na državnu potrošnju otpadalo svega 15.7% (29.7 milijardi USD), dok je preostalih 84.3% (189.82 milijardi USD) činilo potrošnju korporativnog sektora.
• Od ukupne poslovne potrošnje u Evropi u 2003. godini, preko 63% ostvareno je u Nemačkoj (38 milijardi USD), Velikoj Britaniji (32 milijarde USD), Italiji (27 milijardi USD) i Francuskoj (23 milijarde USD).
• Prema rezultatima različitih oblika poslovnih događaja u 2003. godini tržište se sastojalo od sledećih pod segmenata: konferencije, konvencije, seminari (20.7%),korporativni sastanci (19.6%), poslovni sajmovi i izložbe (7.7%), poslovne misije – javni, privatni i ili neprofitni sektor (17.7%), motivacijska – incentive putovanja (2.9%), prezentacije, prodaja, kupovina, instaliranje, popravke (9.2%), konsalting (3.8%), učestvovanje u profesionalnom ili drugom obrazovanju (6.1%), ostalo (12.3%).
• Od ukupnog broja poslovnih gostiju u evropskim hotelima, individualni poslovni gosti čine 33%, učesnici kongresa, konvencija i sajmova 17%, dok na odmorišne i ostale goste otpada preostalih 50%.
• Najčešće traženi MICE sadržaji u 2003. godini bili su: gradski hotel (69%), kancelarijski prostor (34%), kancelarijski centar (32%), hotel iznad urbanih naselja (31%), resorti (31%), posebni prostori (21%), brod (8%).

Нема коментара:

Постави коментар