понедељак, 16. март 2009.

Crna Gora i mice turizam 2


Osim Zavale, gde su nikle jedino vile za prodaju, još nema početka izgradnje dva hotela, od kojih jednog od 27 spratova, rekonstrukcija Svetog Stefana, koji već dve godine najavljuje “Aman rizorts”, te potpisivanje ugovora, a o menadžmentu za budući hotel “Kempinskog” na Smokvici, ostali projekti su samo lepe najave, čija realizacija se očekuje u narednom trogodišnjem ili višegodišnjem planu.Po svemu sudeći, Crna Gora će i dalje da kuburi epitetom masovne turističke destinacije. Istina, proces prelaska sa masovne na destinaciju za visokoplatežnu klijentelu je dug i osim izgradnje lukuznih hotela i uređenja infrastrukture turističkih mesta u kojima se oni nalaze, zahteva ulaganje izuzetno mnogo novca u propagandnu kamapanju, te privlačenje poznatih imena svetskog džet seta, koji su najbolji mamac za ostalu visoko platežnu klijentelu.Mnoge zemlje su na tom putu ostale i dalje masovne turističke destiancije, poput Turske, koja je svoju obalu “preplavila” hotelima visoke kategorije, ali nije postala ekskluzivno letovaliste...Ne može da se proizvede ekskluzivni turizam pre svega bez dobrih smeštajnih kapaciteta i bez dovoljnog broja ležajnih kapaciteta, tj. hoteli sa četiri i pet zvezdica. Niz ostalih preduslova mora da se reši da bismo mogli da govorimo o visoko platežnom turizmu. Broj jedan je kvalitet smeštaja i smeštajnih kapaciteta koji je mali i nedovoljan. Da bismo govorili o drugoj fazi ekskluzivnog turizma, moramo da se pobrinemo da turistička destinacija Crna Gora sasvim drugačije izgleda.Ekskluzivan turizam zahteva izgradnju velikih hotela visoke kategorije, ali ne nikako “all inclusive“.U ovom hotelskom biznisu, najprogresivniji rast trenutno ima takozvni kongresni turizam ili MICE (Meetings, Incentives, Congresses and Exhibitions) turizam. Statistika govori da danas Centralna Evropa i Rusija imaju rast od 70 odsto godišnje kada je riječ o broju učesnika MICE . On je uglavnom baziran u zimskom periodu, i ono što, takođe, statistika govori je da ti ljudi uglavnom borave u velikim hotelima, koji imaju kongresne dvorane, velnes centre, jer nakon radnog dana žele da nastave druženje odmarajući se u ostalim sadržajima. Samo dva odsto tih gostiju ide u male i srednje hotele. To je dovoljan argument da, ako hoćemo ekskluzivan turizam, moramo da rasporedimo goste, da rasteretimo špic sezone, i preusmerimo ih na zimski i ostali period godine.Hotelijeri moraju osloboditi predrasude da mogu “gosta zatvoriti u hotel sedam dana“.Prema podacima Ministarstva turizma, Crna Gora ima oko 270 registrovanih i u skladu sa međunarodnom standardizacijom kategorisanih hotela, motela, pansiona.“ Samo tokom prošle godine kategorisano je 25 novih ili rekonstruisanih i modernizovanih hotela kojima se u ponudu uvodi preko 2.000 novih ležaja. Od toga, čak je 11 hotela sa kategorijom od četiri zvezdice, i 4 plus zvezdice, što između ostalog pokazuje da se u proteklom periodu podiže kvalitet hotelskog smeštaja, ali uvode i novi sadržaji“, navodi se u izveštaju.

Нема коментара:

Постави коментар