понедељак, 2. март 2009.

Poslovni turizam i Mice


Proizvod poslovnog turizma uključuje individualna lica koja putuju u određene destinacije iz profesionalnih razloga(sastanaka, putovanja,kongresa, konferencija, poseta, izložba, sajmova....). MICE proizvod predstavlja organizovan oblik putovanja povezan sa poslovnim motivima. Ovaj proizvod uključuje, dakle, sve ljude sa poslovnim motivima uključujući radnike na privremenom radu. MICE proizvod ima vrlo blagu sezonalnost gde se najviše preferiraju veliki sastanci i poslovna događanja tokom maja i juna, kao i septembra i oktobra. Najpopularnija mesta poslovnih događaja su konferencijski centri i moteli.

Najveći broj poslovnih putovanja traje po 3 dana, a u retkim slučajevima do 7 dana. Duža putovanja često uključuju tzv. produžetke poslovnih putovanja.Glavni motivi poslovnih putovanja mogu biti: prodajne aktivnosti, obrazovanje, korporativni sastanci, prezentacije/ lansiranje novih proizvoda, usluga.
Gledano po privrednim sektorima, najviše poslovnih događaja se odvija u elektronici, finansijama i transportu.

Poslovni turizam se sastoji od nekoliko podsegmenata:
1. Individualna poslovna putovanja i korporativni sastanci.
2. Motivacijska(“incentive”) putovanja, seminari, programi obrazovanja i treninga.
3. Konvencije i korporativni poslovni sastanci.
4. Poslovni sajmovi i izložbe.




Нема коментара:

Постави коментар